Ekonomija
PANDEMIJA PERCEPCIJA

Unatoč trenutnom pesimizmu, većina ugostitelja planira veća ulaganja u prilagodbu poslovanja
Objavljeno 25. studenog, 2020.
Kod više od polovine gostiju primjećuje se držanje distance, a 56 % ugostitelja uočilo je da se manje čitaju dostupne tiskovine

Kafići, barovi i restorani otvoreni su već nekoliko mjeseci, od proljetnog lockdowna, no pandemija koronavirusa, nažalost, ne posustaje te i dalje vrijede preporuke i restriktivne mjere, koje izravno utječu na ugostiteljski sektor. To ostavlja vidljiv trag na njegovo poslovanje, ali i mijenja navike i ponašanje gostiju.


Kako bi saznao kako ugostitelji percepiraju trenutno stanje u svom sektoru te kakva su njihova očekivanja u nadolazećem razdoblju, Heinken Hrvatska je u suradnji s agencijom IPSOS proveo istraživanje na slučajnom uzorku članova Nacionalne udruge ugostitelja Hrvatske.


Kako su naveli u priopćenju, ispitanici, vlasnici kafića, restorana i noćnih klubova iz svih krajeva Hrvatske u online istraživanju odgovarali su na pitanja izravno vezana uz poslovanje u "novom normalnom". Usto, osvrnuli su se na promjene u navikama gostiju koje su primijetili, kao i na svoje planove za sljedećih šest mjeseci.


Rezultati odgovora na pitanja u vezi s poslovanjem u ugostiteljskom sektoru u sljedećih šest mjeseci pokazuju da je 63 % ispitanika izrazito pesimistično. Više od polovine ispitanika oporavak ugostiteljstva očekuje tek za nekoliko godina (54 %), a četvrtina (25 %) očekuje daljnju eskalaciju širenja virusa i novi lockdown, nalik na proljetni.


Osim toga, istraživanje je pokazalo da u sljedećih šest mjeseci 17 % ispitanika planira zatvoriti svoj ugostiteljski objekt, a 24 % njih planira to učiniti privremeno – tijekom jeseni i zime.


Oni koji planiraju nastaviti poslovanje u hladnijem dijelu godine, spremni su na dodatna ulaganja kako bi zaštitili goste i zaposlenike. Više od 60 % ugostitelja planira gostima i zaposlenicima osigurati dodatna zaštitna sredstva u nadolazećem razdoblju, 59 % će dodatnim natpisima u objektima podsjećati na mjere i odgovorno ponašanje, 45 % njih dodatno će educirati zaposlenike, a čak trećina (33 %) uložit će u grijanje terasa kako bi gosti mogli i tijekom hladnijih mjeseci boraviti vani.


Zbog teških uvjeta poslovanja mnogi su ugostitelji bili prisiljeni smanjiti broj zaposlenika. Petina ih je morala otpustiti veći dio radne snage (20 %), ali ohrabruje činjenica da je 42 % vlasnika ugostiteljskih objekata ipak uspjelo zadržati isti broj radnika kao prije početka pandemije, a 2 % ispitanika čak i zaposliti nove ljude. Ugostitelji su odgovarali i na pitanja o promjenama ponašanja gostiju te 82 % ispitanika primjećuje da u zatvorene objekte dolazi manje gostiju, da preferiraju terase (77 %) i da se kraće zadržavaju (59 %). Znatnije promjene u spolnoj strukturi gostiju koji dolaze u njihove objekte nisu primijetili, no 34 % ispitanika primjećuje da u njihove objekte dolazi više mlađih gostiju. Kod više od polovine gostiju (52 %) primjećuje se držanje distance, a 56 % ugostitelja uočilo je da gosti manje čitaju dostupne tiskovine. Vidljiv je i znatan pad u konzumaciji pića, jer je manji broj gostiju koji posjećuje ugostiteljske objekte.
Zdenka Rupčić
Podići svijest o ponašanju da bi kafići i restorani ostali otvoreni
Iz Heinekena Hrvatska podsjećaju da su početkom jeseni na domaćem tržištu pokrenuli globalnu kampanju “Back to the Bars”, čiji je cilj podići svijest o potrebi odgovornog ponašanja kako bi omiljena mjesta okupljanja – kafići, barovi i restorani, ostala otvorena. “Usto, redovito pomažemo svojim partnerima i na razne druge načine, uključujući edukaciju prodajnih predstavnika kako bi se mogli prilagoditi novim uvjetima rada na terenu i svojim znanjem pomoći ugostiteljima. Na svojoj web-stranici donosimo korisne savjete, preporuke i informacije važne ugostiteljima u vrijeme pandemije”, istaknuli su.
Možda ste propustili...

SOLIDALIZIRALI SE S UGROŽENIM GOSPODARSTVIMA NA POTRESOM POGOĐENOM PODRUČJU 

Slavonski su poljoprivrednici donirali 50 tona stočne hrane

MNOGA ZANIMANJA NESTAJU BRŽE NEGOLI SE TRAŽENA MOGU IŠKOLOVATI

Koronavirus trajno mijenja globalno tržište rada

Najčitanije iz rubrike
DanasTjedan danaMjesec dana
1

REZERVACIJE MOBITELOM

Domaće IT tvrtke žele podržati hrvatski turizam

2

IZ DRŽAVNOG PRORAČUNA OSIGURANO 9,5 MILIJUNA KUNA

Besplatno cijepljenje i liječenje životinja na potresom pogođenim područjima

3

U OČEKIVANJU NOVIH POTICAJNIH MJERA

Snažan skok dionica Facebooka i Applea